مراحل تولید نرم افزار به سفارش مشتری

تجزیه و تحلیل نرم افزار

دریافت نیازمندی های مشتری و سازماندهی نیازهای مشتری و همچنین آشنا نمودن مشتری با تکنولوژی که قرار است پیاده سازی گردد و نمایشی از نحوه کار سیستم مورد نظر به شکلی که  ارتباط بین مشتری و طراح  برقرار و درک درستی از نیازمندیهای مشتری بوجود آید در این مرحله انجام پذیرد .همچنین پلتفرمی که مشتری بر روی آن نیاز به پیاده سازی دارد مشخص می گردد

پیاده سازی نرم افزار

بعد از دریافت نیازمندیها و تحلیل که در مرحله قبل انجام شد طراحی نرم افزار که در واقع کدنویسی و پیاده سازی واقعی نرم افزار می باشد آغاز می گردد.البته پیاده سازی قطعا در یک مرحله اتفاق نمی افتد و ممکن است بعد از هر گام کدنویسی به مشتری فیدبک داده شود، نظرات دریافت و اصلاحات صورت پذیرد و مجدد طراحی ادامه یابد.

استقرار سیستم طراحی شده

بعد از پایان پیاده سازی نرم افزار درمحل مشتری نصب ،آموزش های لازم داده می شود و سیستم آماده بهره وری توسط مشتری می گردد.در این مرحله خطاها ،یا مشکلاتی که در کدنویسی یا رابط کاربری نرم افزار می باشد مشخص می گردد وبا بازخورد آن اصلاحات مورد نیاز انجام می پذیرد.

پشتیبانی نرم افزار

شاید مهمترین قسمت هر نرم افزار پشتیبانی نرم افزار می باشد و نرم افزار چه در بحث نیازمندیها ،سخت افزار ها ،پلتفرمی هایی که نرم افزار بر روی آن کار می کند نیاز به ارتقا خواهد داشت.هیچ نرم افزاری بدون پشتیبانی دوامی ندارد و در اندک زمانی از چرخه استفاده خارج می گردد.

تقسیم بندی انجام شده یک تقسیم بندی کلی بوده و بسته به حجم نرم افزار یا سامانه هر مرحله ممکن است به چند بخش تقسیم گردد مثلا پیاده سازی در دو فاز طراحی و پیاده سازی انجام گیرد و…

هدف نهایی در طراحی نرم افزار رضایت مشتری خواهد بود .

دسته‌بندی نشده بازدید : 22 اکتبر, 2017 0